A színjátszás technikája
színésztréning Mihail Csehov módszere szerint
A tréninget
Jancsó Sarolta színésznő, színháztörténész vezeti, a
Théba Színiakadémia színészmesterség és színháztörténet tanára.
Július-augusztus hónapban 8 alkalommal – keddi napokon 17.30- 20.30-ig tartanak a foglalkozások.
(Július 5., 12.,19., 26 – augusztus 2., 9., 16., 23. )
Helye: Rákóczi Center – a Blahánál: Rákóczi út 54. III. emelet
Alkalmanként 5 000 Ft/fő
Az egy összegben kifizetett részvételi díj esetében 10% kedvezményt adunk!
Ebben az esetben 36 000Ft fizetendő.
Jelentkezés:
iskola@theba.infojancsosari@gmail.com+36 1 215 2775
+36 30 999 4828
+36 20 962 2792
Mihail Csehovról:
Mihail Csehov a nagy orosz író, Anton Pavlovics Csehov unokaöccse volt. A moszkvai Művész Színházban, Sztanyiszlavszkij és Nyemirovics Dancsenkó színházában lett színésszé, rendezővé, színházvezetővé. 1912-ben, 21 éves korában szerződtette Sztanyiszlavszkij a társulatba. Itt dolgozott 1928-ig, amikor emigrálni kényszerült a Szovjetunióból. Ezután Max Reinhardttal dolgozott Németországban, majd Franciaországban, Angliában játszott és rendezett. 1936-ban indult Angliában egy színiiskola, azzal a céllal, hogy Csehov darabokat játszó színházat hozzanak létre. Itt kezdte meg színészpedagógiai munkáját Mihail Csehov. A II. világháború előtt az iskola az Egyesült Államokba költözött. 1952-ben foglalta írásba tapasztalatait, tette közzé bevált módszerét, volt tanítványainak unszolására. Tanítványai között volt: Ingrid Bergman, Marilyn Monroe, Anthony Quinn.
1955. októberében halt meg, úgy, hogy hazájába sohasem térhetett vissza.
„Átváltozás – ez az, ami után tudatosan, vagy öntudatlanul a színész-természet sóvárog” –
Mihail Csehov„Minden művészeti technika alkalmas arra, hogy a középszerű művészben elfojtsa az inspiráció szikráját. Ámde ugyanaz a technika mesteri kezekben kiolthatatlan lángot szíthat abból a szikrából.” –
Josef JasserA munkáról:
Az ÉN (a színész), a próbafolyamatban megteremti ŐT (a szerep-karaktert)
Az ÉN (a színész, a teremtő) visszahúzódik figyelő, elemző, ellenőrző pozícióba
Ő (a szerep – karakter) birtokba veszi a testet és a lelket.
Ennek a folyamatnak vizsgálata – ez a tréning feladata
1. A színész teste és lelke – hogyan lehet harmóniát teremteni – hogyan szolgálja a test a lelket – a testnek és léleknek a színész iránti tökéletes engedelmessége
2. A képzelőerő és a képzeleti képek megtestesítése
3. Improvizáció- egyéni és csoportos improvizációk
4. A pszichológiai gesztus
5. A figura és a figura megalkotása – szabadon választott egyéni feladatvállalások közös vizsgálata
6. Különböző drámai műfajok a színpadon – tragédiától a bohóctréfáig
7. Szerepelemzés, kompozíció, a szerep megközelítése
8. Atmoszférateremtés